A nyolcvanas években még jobbára csak legendaként, a „nyugati” világ jólétének szimbólumaként élt nálunk a köztudatban a masszázsmedence – közismertebb, de kissé pontatlan nevén: jakuzzi. Mára azonban valószínűleg mindenki pontosan tudja, miről van szó, még ha nem is látott ilyent élőben. A pezsgőfürdő a wellnessközpontok kötelező felszereléséhez tartozik, ám egyre többen döntenek úgy, hogy ők bizony megérdemlik ugyanazt az élményt otthonukban is.

A házi masszázsmedence puszta jelenlétével árasztja a luxus üzenetét, hosszú távon pedig anyagilag is megtérül, főleg, hogy több innovatív gyártó verseng ár és minőség terén is a vásárlók kegyeiért. A medencénkben való gyönyörködés és relaxálás közepette azonban érdemes röviden áttekinteni, hogy kezdődött és robbant be a köztudatba ez a gyógyító, frissítő, felüdítő és szórakoztató élményforrás.

Mondanunk sem kell: a víz gyógyító hatásait az ókorban is ismerték. Csak egy apró villanás a történelemből: a korabeli feljegyzések tanúsága szerint a vízsugaras kezelést már Mátyás király udvarában is alkalmazták.

A Jacuzzi márkanév azonban csak a századfordulón bukkant fel. Amerikába települt olaszok családi vállalkozásaként kezdődött, pezsgőfürdőnek azonban ekkor még a tervezőasztalon sem volt nyoma. A Jacuzzi testvérek ugyanis eleinte az éledező repülőgépipar forradalmasításával voltak elfoglalva, majd egy szerencsétlenség után átálltak a mezőgazdasági pumpák gyártására.

A masszázsmedence ügyében 1948-ban Candido Jacuzzi tette meg a döntő lépést: ízületi bántalmakkal küzdő fia, Kenneth számára alkotta meg egy kád átalakításával a ma ismert pezsgőfürdők ősét, első példányát. Az alig másfél éves fiúnak komoly fájdalmai voltak, és bár felüdülést jelentett számára a kórházi hidroterápia, az apa nem volt képes tétlenül nézni, ahogy a kezelések közötti időben szenved.

A J–300 típusú pumpát az ötvenes évek közepén még terápiás segédeszközként forgalmazták, de már tévés vetélkedők ajándékaként is megjelent a képernyőn – mint a házimunkában megfáradt feleségek megváltója. Kenneth közben felnőtt, átvette a cég irányítását, és tökéletesítette apja találmányát.

A hatvanas évek végén jelent meg az első mai értelemben vett jakuzzi a piacon; a Római fürdő fantázianevű medence befúvói fele-fele arányban keverték a levegőt és a vizet. Megjelenésével, funkcióival és kényelmesebb, ellazultabb életet ígérő üzenetével nagyon gyorsan a luxusélet kikezdhetetlen szimbólumává vált.

A piaci lehetőséget megérezte a cég is, amely az évek során leépítette az ipari termékeket, és elkezdett egyre szofisztikáltabb, kompaktabb és olcsóbb pezsgőmedencéket gyártani. Tíz év sem telt bele, és a jakuzzi a kifinomult nagypolgári otthon alapkellékévé vált.
Ma már a nagyvilágban – és idehaza is – a házi pezsgőfürdő a jólét egyik státuszszimbóluma, és persze sokkal több: az egészséges élet és a kellemes családi együttlétek záloga, arról nem is beszélve, hogy a fiatalok körében randihelyszínnek sem utolsó, a társaságkedvelők pedig ragyogó medencepartikat szervezhetnek barátaiknak. Különösen, hogy egy masszázsmedence ma már egyáltalán nem elérhetetlen, sem anyagilag, sem beépítését tekintve.

A legtöbben eleve bekalkulálják az épülő ház terveibe a medencét, előre kiválasztva a típust.
Aki azonban ezt elmulasztotta, némi ingatlanbővítéssel viszonylag könnyen megoldhatja utólag is.
A siker megkérdőjelezhetetlen: a házi wellnessre évről évre nő és nő az igény.

Érthető: egy masszázsmedence kész kis oázist varázsol otthonunkból, ahova bármikor visszavonulhatunk a hétköznapok megpróbáltatásai elől. Aki bizonytalankodik, hogy szüksége van-e rá, annak üzenjük: még soha senkiről nem hallottunk, aki megbánta volna, hogy beruházott rá.

 
 
 
Tovább a jakuzzi kiállítás honlapjára!
   
spatrend - 2096 üröm, kőbánya út 16. - prémium minőségű masszázsmedencék, jakuzzik, wellness eszközök - minden jog fenntartva © - adatvédelem>>